Mereka dihalau kelaut lepas Mediterranean

Kezaliman Yang Jelas dari bangsa yang haus darah. Zionist Yahudi.

Jaffa, terkenal dengan penghasilan pertanian, terutamanya buah-buahan seperti limau serupa sunkist dan epal. Jaffa sebuah bandar yang telah lama wujud sebelum berlakunya, peristiwa kedatangan Zionist Yahudi. Setelah perjanjian Balfour dan tamatnya mandat British, maka ribuan Zionist Israel mula memasuki wilayah Palestine dibahagian lembangan  pantai dibahagian timur Laut Mediterranean.  Mereka menghalau penduduk asal Palestina meninggal daerah Jaffa yang subur tanahnya dan penangkapan ikan nelayan di laut Mediterranean. Penduduk Palestina diangkut keluar dari rumah mereka dan di masuk ke-dalam perahu-perahu kecil dan di tolak kelaut Mediterania. Ladang-ladang mereka di bahagikan sesama pendatang Zionist Yahud idari Europa Timur. 

Menghalau  Penduduk Jaffa Melalui Bot, Mei-1948. Klik di sini untuk melihat satu lagi gambar unik untuk penduduk Acre (Akka) ketika mereka ditolak ke dalam laut. Ironinya, Israel mendakwa bahawa rakyat Palestin cuba melakukan jenayah ini! .


Cebisan gambar lama milik rakyat Palestine pada hari mereka di-usung dengan perahu2 dan menolak perahu kelaut seperti gambar di atas.


Comments

Popular posts from this blog

Negara Haram Israel Keganasan Tiada Noktah

Perception shift needed to end ‘clash of civilizations’ mentality??

Fascist India's cross all limit.